2012. június 18., hétfő

William Somerset Maugham: Színes fátyol

William Somerset Maugham (Párizs, 1874. január 25. – Nizza, 1965. december 16.) angol regényíró, elbeszélő és drámaíró
Kiadó: Téka Könyvkiadó,1989

Ezt a kis könyvecskét még a vizsgaidőszakban olvastam el, mikor már sok volt a jóból a tanulás, és valami könnyűt akartam olvasni. Nos, ami azt illeti, elolvasása után már nem egészen így gondoltam a dolgot. 

Az alapsztori, hogy egy gazdag londoni lány feleségül megy egy Kínában élő bakteriológushoz,Walterhez. Mindezt csak azért, mert utálja anyját, és előbb akar megházasodni, mint a testvére...Innen indul a bonyodalom.

A lány, Kitty boldogtalan, és megcsalja férjét egy nem túl tisztességes, amúgy házas fickóval. Lebuknak, és Walter bosszúból egy kolera sújtotta faluba viszi a feleségét. A sztori további része már azt boncolgatja, miként nyílik meg lassan Walter Kitty előtt, és miként válik érettebb, szerethetőbb személyiséggé maga Kitty is.


A tragikus végkifejlet ellenére a történet számomra tanulságos, és szerethető is egyben. Viszont a könyv felejthető lenne,ha ma nem láttam volna a könyv alapján készült legújabb filmet. A könyv inkább olyan, mint egy nagyon jó forgatókönyv, de a pluszt, ami benne van a filmben, valójában a színészek játéka adja meg. A film maga annyira tetszett, hogy egyenesen beleszerettem a történetbe. Sose mondanék olyat, hogy a film sokkal jobb, mint a könyv, de most közel állok hozzá. Pedig a nagy igazság az az, hogy a nagyon jó filmnek köszönhetően emlékszem a történetre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése